Το δεύτερο πλοίο είναι κεκτημένο

Αναρτήθηκε την 07/01/2010 15:01

Η απόσυρση του πλοίου Αίολος-Κεντέρης από τη γραμμή Ρέθυμνο-Πειραιάς δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση του νομού  μας.

 

Χρόνια τώρα το αίτημα των πολιτών, των φορέων, όλων των Ρεθυμνιωτών ήταν ομόφωνο και ομόθυμο: Το Ρέθυμνο έχει ζωτική ανάγκη τακτικής και αξιοπρεπούς ακτοπλοϊκής σύνδεσης με τον Πειραιά. Η δρομολόγηση δεύτερου πλοίου είναι απολύτως απαραίτητη, προκειμένου να καλυφθούν οι αυξημένες ακτοπλοϊκές απαιτήσεις του νομού μας. Δεν νοείται, τη στιγμή που αυξάνονται οι μετακινήσεις επιβατών, εμπορευμάτων και αγροτικών προϊόντων, το Ρέθυμνο να μένει με ένα πλοίο.

 

Άλλωστε, η βιωσιμότητα μιας ακτοπλοϊκής σύνδεσης μπορεί να αξιολογηθεί μόνο κατόπιν ενός τουλάχιστον οικονομικού κύκλου, όχι από μια περίοδο μόνο. Τα επιχειρήματα της ΝΕΛ είναι έωλα.

 

Το πρόβλημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Ρέθυμνο-Πειραιάς οφείλουμε να το δούμε έξω και πέρα από την εξυπηρέτηση στενών συμφερόντων. Είναι πρόβλημα δικό μας και οφείλουμε να το αντιμετωπίσουμε από κοινού όλοι. Είναι πρόβλημα που προκαλούν οι αυξημένες ανάγκες των πολιτών του Ρεθύμνου. Και σε καμιά περίπτωση η εξυπηρέτηση των πολλαπλών αναγκών μας δεν πρέπει να εξαρτάται μόνο από τις επιχειρηματικές επιδιώξεις της οποιαδήποτε εταιρείας.

 

Είναι παράδοξο, δεκαπέντε χρόνια μετά το «Αρκάδι» και το «Πρέβελης», η ακτοπλοϊκή σύνδεση του Ρεθύμνου  να περιορίζεται σε ένα πλοίο, τη στιγμή που όλοι γνωρίζουμε ότι οι ανάγκες για την εξυπηρέτηση των Ρεθυμνιωτών έχουν πολλαπλασιαστεί. Αρκεί να υπενθυμίσουμε ότι στο νομό μας, κατά τους χειμερινούς μήνες, διαμένουν πάνω από 7.000 φοιτητές. Η απώλεια αυτού του κεκτημένου είναι ένα θέμα μείζονος σημασίας, γιατί συνδέεται κυρίως με την περαιτέρω ανάπτυξη του νομού μας.

 

Η απόσυρση προκαλεί εύλογα ερωτηματικά και θέτει μια σειρά ζητημάτων, στα οποία καλούμαστε να απαντήσουμε και να τοποθετηθούμε όλοι μας, με υπευθυνότητα και ειλικρίνεια.

 

  • Συνιστά πρόοδο ή οπισθοδρόμηση η απόσυρση του δεύτερου πλοίου;

 

  • Γιατί κάποιοι ενοχλήθηκαν από την παρουσία του Αίολος-Κεντέρης στο Ρέθυμνο, υποστηρίζοντας, την κρίσιμη περίοδο, πως οι επιβάτες αποβιβάζονται σαν ζαλισμένα κοτόπουλα;

 

  • Τι κάνουν οι επιφανείς Ρεθυμνιώτες που κόπτονται για τη ρεθυμνιώτικη καταγωγή τους; Με ποιο τρόπο συμβάλλουν στην κάλυψη των στοιχειωδών αναγκών του νομού μας; Μήπως το μοναδικό τους μέλημα είναι η αύξηση των κερδών τους;

 

  • Πώς λειτουργεί η αγορά και ο υγιής ανταγωνισμός στην περίπτωση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Κρήτης με τον Πειραιά; Ποιο, άραγε, είναι το κριτήριο-μεζούρα των όποιων επιχειρηματικών σχεδίων στο νομό μας;

 

  • Τι κάνουν οι εκπρόσωποι και οι φορείς του νομού –Δήμος, Νομαρχία-;  Κινητοποιούν τους πολίτες του Ρεθύμνου; Ή παρακολουθούν τις εξελίξεις παθητικά, βλέποντας τα πλοία να περνούν από μπροστά τους;

 

Ας το αντιληφθούν επιτέλους όλοι. Το Ρέθυμνο βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης. Δεν μπορεί να παραμένει εγκλωβισμένο στην απάθεια και την αδράνεια. Δεν νοείται να συνθλίβεται ως φτωχός συγγενής, και πολύ περισσότερο να γίνεται τροχονόμος επιχειρηματικών συμφερόντων μεταξύ δύο νομών.

 

Το Ρέθυμνο αναδεικνύεται σε ισχυρό και δυναμικό πόλο τουριστικής ανάπτυξης. Έχει ζωτική ανάγκη την αναβάθμιση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με την παρουσία και δεύτερου πλοίου.

 

Ας προτάξουμε, λοιπόν, όλοι μας αυτή την ανάγκη, αφήνοντας στην άκρη τα επιχειρηματικά και οικονομικά παιχνίδια. Αυτά δεν μας αφορούν.

  • Σχόλια
  • Αφήστε σχόλιο

 

Δεν υπάρχουν σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια για αυτήν την εισαγωγή ακόμα.

Εάν θέλεις να είσαι ο πρώτος που θα σχολιάσει την παραπάνω δημόσια τοποθέτηση, επέλεξε το κουμπί "Αφήστε σχόλιο" και ακολούθησε τις οδηγίες.

 

Σχολιάστε την δημόσια τοποθέτηση

Χρησιμοποιήστε την παρακάτω φόρμα για να αφήσετε το σχόλιό σας.

 

 

Περισσότερα από:

Επαρχία:

Θέμα:

DesignGraphic.gr

© Copyright Κωστής Σχοινάς. Προσωπικά Δεδομένα

Σχεδιασμός, Προγραμματισμός και Φιλοξενία από την DesignGraphic.gr